Kdo jsmeVšichni jsme součástí příběhů. Pomoc nás spojuje. Přehrát video

Nabízíme sociální služby pro osoby se zkušeností s duševním onemocněním.

Poskytujeme komplexní rehabilitaci pro osoby se získaným poškozením mozku.

Podporujeme zaměstnávání osob se zdravotním omezením

Kdo jsme

Společnost CEDR – Centrum duševní rovnováhy o.p.s. je obecně prospěšná společnost, která již od roku 1994 v Pardubicích a od roku 2010 v Ústí nad Orlicí pomáhá zkvalitnit život lidem s vlastní zkušeností s duševním onemocněním prostřednictvím ambulantních a terénních sociálních služeb (sociální rehabilitace , sociálně aktivizační služby pro osoby se zdravotním postižením). CEDR nabízí své služby širokému okruhu osob s psychickým onemocněním, pomoci zde využívají lidé jak s psychotickým, tak s neurotickým onemocněním nebo lidé s poruchou osobnosti.

Společnost nesla do roku 2024 název CEDR Pardubice o.p.s., ale poté se přejmenovala.

Od roku 2019 zahájila společnost provoz CENTRA KOMPRE, které nabízí sociálně rehabilitační program pro osoby po cévní mozkové příhodě a jiném získaném poškození mozku jak ambulantní formou, tak přímo v terénu v domácím prostředí klienta. Klientům jsou k dispozici poradenství sociálního pracovníka, ergoterapie, logopedie, kognitivní trénink, relaxační cvičení, psychoterapie a fyzioterapie.

Společnost CEDR – Centrum duševní rovnováhy o.p.s. vytváří pracovní místa pro osoby se zdravotním omezením, zaměstnává osoby se zdravotním omezením ve třech dílnách v Pardubicích a v dílnách v Ústí nad Orlicí, Dolních Libchavách a v Kladně u Hlinska. CEDR – Centrum duševní rovnováhy o.p.s. podporuje rozvoj sociálního podnikání a zaměstnávání osob obtížně umístitelných na běžném i chráněném trhu práce.

Jaké jsou základní hodnoty, na kterých stavíme?

  1. Individuální přístup –pracovník jedná na základě přání a rozhodnutí klienta, respektuje jedinečnost každého klienta.
  2. Profesionální přístup ke klientovi –služby jsou poskytovány na základě individuálního plánování dle metody psychosociální rehabilitace a na základě partnerství a týmové spolupráce.
  3. Zachování důvěrnosti informací a ochrana osobních údajů klienta –pracovník při poskytování služby dodržuje mlčenlivost ve všech oblastech spolupráce.
  4. Princip posilování silných stránek osobnosti klienta, hledání a využívání vlastních zdrojů –pracovník poskytuje klientovi podporu, která rozvíjí jeho silné stránky. Služba usiluje o aktivní začlenění klienta do běžné společnosti a podporuje jeho přirozené vztahové sítě.